CRAP RECORD DE 43 KG

Puteți citi în numărul 24 al revistei povestea unui crap record prins de Gusti Barac pe lacul Zajarky din Croația. Chiar dacă nu este un record mondial, vorbim despre noul record al acestui lac, dar și de cel mai mare crap prins vreodată de un pescar român.

Gusti Barac “Gândul că am avut în brațe unul dintre cei mai mari crapi comuni din lume mi se pare și acum greu de crezut. Încă mai aștept să fie un vis pescăresc din care mă voi trezi…”

O noapte nebună
Încet-încet se lasă seara, iar noi ne retragem în rulotă și ne pregătim de culcare. Stația ne avertizează și ies rapid din rulotă, realizând că am de-a face cu un pește mare. S-a plimbat încet-încet spre mijlocul lacului, a
trecut de lansetele mele, a trecut și peste cele ale vecinilor cehi, dar am reușit să îl întorc. Joaca a continuat 40-45 de minute, iar eu nu am reușit să îl trag spre mal mai mult de 20-25 de metri. Crapul, la o tură, parcurgea aproximativ 150 de metri de la stânga la dreapta, până reușeam eu să îl întorc la mine. Abia la a treia întoarcere am reușit să îl aduc ceva mai aproape de mal, moment în care a trecut și peste lansetele vecinilor. Cosmin m-a ajutat să trecem lanseta peste niște copăcei, ca să continuăm lupta în standul vecinilor. Tot așteptam să îl vedem, dar crapul nu se lăsa scos la suprafață. Era clar că era un pește mare. Am trecut cu lanseta printre cele ale vecinilor, fără să le deranjăm, simțind cum începe să obosească. Recunosc că și spatele meu a avut de suferit. După alte 40 de minute s-a arătat și crapul, care a început să urce spre suprafață, iar când l-am văzut aproape că am încremenit amândoi. Cosmin a strigat „Ești nebun?!”, iar în clipa următoare s-a aruncat în apă cu minciogul și l-a luat fără să-i mai dea vreo șansă de evadare.

Ne felicitam pentru reușită, fără să știm ce greutate are crapul prins. Cosmin a adus salteaua de cântărire, am așezat crapul pe ea și am plecat către standul nostru. Când să urcăm în stand ne-am dat seama că este foarte-foarte greu și am primit ajutor de la vecinii care erau deja adunați pe lângă noi, veniți în urma strigătelor de bucurie. Așezăm peștele în salteaua de recepție, îi scot cârligul din buză și îl eliberez din
plasa minciogului. Cosmin îl pune în saltea și urmează cântărirea. În acel moment s-a așternut liniștea, pentru că măsurătoarea se oprește la 43,075 kg!

Începem să țipăm și să ne bucurăm, dar în același timp nu ne venea să credem.
Tot repetam 43 kg, 43 kg… un crap record de 43 kg.

Postat de pe 28 Jul 2017, in categoria CRAP, SPOT. Poti urmari raspunsurile la aceasta postare prin RSS. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.