CUPA RAPALA-STORM 2017 – CONCURSUL DINTRE PLOI

„Aşteaptă-te la victorie şi vei obţine victoria”

Preston Bradley

Intro:- foarte scurt

Nu voi scrie un articol cu informaţii tehnice, nu voi face referire la anumite năluci prinzătoare sau locuri de pescuit de succes, nu voi da prea multe nume de concurenţi sau de cluburi ci mă voi rezuma doar la ceea ce am văzut, trăit şi simţit eu, ȋn calitate de observator la acest concurs: etapa a treia a campionatului naţional de spinning din barcă- 2017- Bicaz.

Cronologie:

Joi ( spre seară) – „Vara plictisită”

După o zi de muncă la serviciu ȋn care trebuie să recunosc că mintea mai mult mi-a stat la ceea ce avea să urmeze decât la problemele de la locul de muncă, după o plecare precipitată spre locul acţiunii, iată că spre ceas de seară am ajuns. Lacul era acolo unde ştiam că este numai că, din motive care ȋmi scapă, era scăzut,  mult mai scăzut decât ȋl văzusem ultima dată, chiar dacă a plouat destul de mult ȋn ultimul timp.

Vremea era nici caldă, nici rece, cerul era nici senin dar nici plin de nori. Vara parcă se plictisise de toate, şi de căldură şi de ploaie şi stătea ȋn cumpănă, privind lumea cam fără chef.

Cei sosiţi deja pe malul lacului erau ȋnsă plini de viaţă. Lansări de bărci la apă, verificare de motoare, montări de corturi, saluturi, discuţii, toate acestea făceau notă discordantă cu letargia naturii ce cobora de pe vârful Ceahlăului plutind somnoroasă peste luciul străveziu al apei.

Timpul mi l-am umplut ȋn prima seară cu diverse treburi organizatorice alături de ceilalţi colegi din Asociaţia Club Sportiv Bucovina Fishing, că de, aşa li se şade bine unor gazde primitoare, cum ne doream noi a fi, trebuind să punem la punct toate detaliile pe ultima sută de metri.

Vineri:

1. Antrenamentul oficial.

Oră matinală, munţi fumegând a ceaţă, forfotă mare pe maluri iar apoi antrenamentul a ȋnceput. Antrenamentul oficial, pentru concurenţii ce aveau să participe la concursul de sâmbătă şi de duminică.

1. Ne-antrenamentul neoficial.

Nefiind concurent, eu nu am participat la acest antrenament, aşa că am luat la pas malurile lacului, ca un profan ce eram ( deoarece nu pescuisem niciodată ȋn Bicaz), şi am ȋncercat, de amorul artei mai mult, să-mi mulţumesc şi eu orgoliul de pescar de spinning ( aşa cum mă consider a fi) şi să ȋncerc să amăgesc măcar un reprezentant al neamului „pisces” care vieţuieşte ȋn acea apă.

Dar după cum se ştie, norocul le surâde ȋncepătorilor, şi chiar dacă nu am prins peşti mari, am prins destui şi de diferite neamuri: bibani, şalăi ( mici de tot), clenuţi şi un păstrăvior, peşte cu care nu mă mai ȋntâlnisem de multă vreme.

Sâmbătă – prima manşă

La orele 5-45 trecute fix, am lăsat malurile şi „călare” pe cei 85 de cai ai motorului de la barcă am purces ȋn mare viteză spre locurile de măsurare: Hangu şi Izvorul Alb.

La Hangu au rămas ceilalţi doi colegi: arbitru+ observator (Mister Andrei Blănaru),  iar la Izvorul alb am rămas: subsemnatul şi celălalt arbitru, dl. Vladu Viorel.

Vremea a fost bună cât a fost dar şi când s-a rupt cerul şi au ȋnceput a bubui şi trăsni munţii…. nu prea te mai simţeai ȋn largul tău. Umbrela era şi parcă nu era, vântul trimiţând ploaia unde dorea el. Noroc de pelerina pe care am pus-o ȋn bagaj chiar ȋnainte de plecare căci altfel… Dumnezeu cu mila.

Sâmbătă am avut peste 70 de măsurători, cu peşti de talie medie, dar s-a măsurat şi biban de 40 de cm şi clean de 36 cm.  Deci destul de multă muncă.

La 13-30 am plecat ȋn mare grabă şi pe o ploaie de nu distingeai om de persoană spre „cartierul general” din localitatea Ceahlău, unde era al treilea punct de măsurare, observator fiind dl. Nucu Buculei. Ploua aşa de tare că din cauza apei ce cădea din cer am trecut de Hangu nezărindu-i pe colegii pe care trebuia să-i recuperăm şi a trebuit să ne ȋntoarcem după ei.

Am ajuns la Ceahlău exact când se termina ploaia. Doar bubuiturile ȋnfundate ale tunetelor, multiplicate la nesfârşit parcă de ecourile ce se năşteau prin văioagele dintre munţi mai aminteau de ea.

Am instalat iar cele necesare măsurătorii şi ne-am reapucat de treabă. Ȋn jur de ora 14-50 am făcut ultima măsurătoare, am predat fişele şi apoi am plecat la masă ( masă comună, pentru toţi concurenţii şi oficialii prezenţi la acest eveniment).

Obosiţi fiind, mulţi au plecat la odihnă după ce au servit masa ( aşa a fost şi ȋn cazul meu), abia spre seară atmosfera s-a mai animat, şi pe terase dar şi pe cer, deoarece Ilie Sfântul a mai trimis un val de apă peste lac.

Am mai făcut o ȋncercare halieutică spre seară, târziu, dar foamea care se cuibărise ȋn mine m-a făcut să renunţ repede la ea, după ce totuşi am făcut cunoştinţă cu oarece reprezentanţi ai neamului perca fluviatilis.

Duminică – Manşa a doua

Vremea a fost posomorâtă şi rece. Cerul a plâns cu lacrimi mărunte o bucată de vreme, dar vântul nu s-a ȋnvrednicit a ieşi din cuibarul său, aşa că la adăpostul umbrelei a fost relativ bine. Nu a durat prea mult, apoi cerul s-a ȋnălţat iar ȋn unele momente chiar i-a permis soarelui să ne salute călduros.

Măsurători mai puţine decât ȋn prima zi, ( până ȋn 60), dar peşti mai mari (dar despre peştii prinşi voi vorbi puţin mai târziu).

La aceeaşi oră ca şi sâmbătă (13-30) am plecat spre Ceahlău iar pe la 14-45 am ȋncheiat cu măsurătorile.

Tensiunea era mare, se făceau calcule, se schiţau clasamente, se visa la laurii victoriei, sau din contră se ȋncerca a se ascunde dezamăgirea şi a se face haz de necaz ( „noi deja am ajuns ca nişte suporteri, deoarece nu contăm ȋn clasament”, spuneau la un moment dat fraţii German, cei care anul trecut au terminat concursul de la Bicaz pe locul doi, şi ȋncă sunt campionii naţionali ȋn exerciţiu la spinning din barcă).

Totul s-a lămurit la afişarea rezultatelor. Bucurii, tristeţi, resemnări. Toate sentimentele adunate la un loc.

Festivitatea de premiere s-a făcut la foc automat, deoarece şi ploaia a ţinut neapărat să asiste la eveniment.

Peştii – obiectul muncii

S-au punctat după cum bine se ştie: cleanul de la 20 cm şi bibanul de la 15 cm. Numărul de peşti obligatoriu pe manşă a fost de 8 pentru fiecare echipă sau concurent ( menţionăm că au fost 46 de echipe sau concurenţi singuri care au participat la concurs). Dacă ȋn prima zi de concurs s-au prins după cum am amintit doi bibani de 40 cm si cleni de 36 cm ( cei mai mari peşti din manşă), duminică s-au prins peşti mai mari.

Aceeaşi echipă: Cătălin Avasiloaie & Gicu Galin au adus, ȋntr-un  interval destul de scurt de timp la măsurătoare doi bibani, cum mie unuia nu mi-a fost dat să văd niciodată: unul de 44 de cm şi unul de 46 de cm. Au adus şi cleni peste 30 cm, şi deja se putea bănui cine va câştiga manşa, lucru care s-a şi ȋntâmplat până la urmă. Cel mai mare clean din concurs (39 cm) l-a prins echipa Bilan Marcel & Bilan Romeo ( echipa revelaţie a acestei etape, după părerea mea). Nu mai trebuie spus că bibanul de 46 de cm prins de Avasiloaie Cătălin a devenit şi CMMC-ul concursului.

Cu mici excepţii concurenţii şi-au făcut numărul de peşti pe fiecare manşă. S-a prins bine şi clean şi biban, balanţa ȋnclinând totuşi spre biban.

Regulamentul – bată-l vina!

Despre acest aspect trebuie „musai” să zic vreo două vorbe.

Mi se pare aproape de necrezut ca un regulament ( stufos ce-i drept, dar nu foarte complicat), să nu fie cunoscut, ȋnţeles sau aplicat ad-literam de către o parte dintre concurenţi, concurenţi care ( majoritatea dintre ei) nu sunt nişte novici, având ani mulţi de experienţă ȋn spate. Aşa s-a ajuns la depunctări: ȋntârzierea nejustificată la pescuit ȋn ziua de antrenament (mult peste ora maximă admisă), aducerea de peşti morţi la măsurare sau a unui număr mai mare de opt peşti la o măsurătoare şi alte mici amănunte care au dus la depunctări, nervi şi vorbe nu tocmai la locul lor. Dar legea e lege şi se aplică la fel pentru toţi. Nu pot şi nu au voie să existe concesii de la ea.

Să nu mai pomenesc faptul că la un moment dat a venit o echipă şi a adus la măsurat un şalău, zicând ă e „biban lung”. Acum nu ştiu ce să zic, ori noi aveam aşa nişte mutre de fraieri ȋncât au crezut că le va merge, ori Doamne-fereşte…. noapte mare ȋn capul lor.

Clasamentul:- Cinste ȋnvingătorilor, onoare ȋnvinşilor!

Dacă anul trecut două echipe au dominat campionatul naţional aproape de la un capăt la altul, anul acesta lucrurile s-au schimbat, cam la fiecare etapă.

Podiumul a arătat astfel:

Locul I- Catălin Avasiloaei & Galin Gicu;

Locul II- Boieriu Rareş & Ciortan Florin;

Locul III- Bilan Marcel & Bilan Romeo.

CMMC concurs: echipa Avasiloaie Cătălin & Galin Gicu – biban 46 cm.

Bucovina –mândră floare

Oricât de obiectiv doresc să fiu, nu pot totuşi să nu amintesc despre Asociaţia Club Sportiv Bucovina Fishing ȋn mod special, din două motive.

Primul motiv: organizarea alături de LRS a acestui eveniment deosebit. Multă muncă, multă implicare, mulţi nervi ( se subȋnţelege), dar la final a fost satisfacţia lucrului bine făcut.

Al doilea motiv: clasamentul final.

Pe locurile I, III şi IV s-au clasat membri ai acestui club. Aşadar merită felicitaţi pentru rezultatele obţinute Cătălin Avasiloaie, Gicu Galin, Marcel Bilan, Romeo Bilan, Mihai Nicoară, dar şi ceilalţi concurenţi care fac parte din clubul Bucovina Fishing şi care au participat la acest concurs. Cu toţii au prins peşte şi au avut clasări decente la final. Trebuie să nu-l uit pe dl. Cristian Andronic care a şi concurat dar s-a ocupat foarte mult şi de organizare, la fel ca şi dl. Avasiloaie Cătălin, vorba aceea de multe ori „ei au centrat, ei au dat cu capul”.

Deci felicitări tuturor membrilor acestui club care au participat la eveniment! Felicitări pentru tot: pentru rezultate şi pentru organizare!

De final – sau o „doar o vorbă să-ţi mai spun”

A fost obositor dar fost foarte frumos.

A plouat şi a zâmbit soarele şi afară dar şi ȋn inimile concurenţilor.

La anul va fi probabil o nouă etapă, aici la Bicaz. Cine o va câştiga? Nu se ştie. Mulţi şi-o doresc, dar pentru asta trebuie multă muncă căci, după cum spunea şi Ralph Waldo Emerson: „ Munca este victorie”.

Autor: Cȋrstean Dinu-Florin – 18 iulie 2017

Postat de pe 19 Jul 2017, in categoria SPINNING, SPOT, STIRI. Poti urmari raspunsurile la aceasta postare prin RSS. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.