DUPĂ ZECE ANI DAIWA STEEZ 2508

Când vine vorba despre întreținut scule de pescuit, cred că sunt cel mai prost exemplu, cel puțin la capitolul mulinete. Nu le desfac niciodată, nu le întrețin, când consider că au ajuns la capătul puterilor le dau cadou sau le păstrez pentru panoplie. Fix aceeași soartă a avut și o Daiwa Steez 2508 cumpărată de la Arrow International acum 10 ani. Și totuși…

ARROW 2007

Îmi aduc aminte parcă ar fi fost ieri când am văzut-o în showroomul Arrow, în 2007. Prețul era mult peste bugetul meu, nu mai știu cu exactitate cât, dar depășea cu siguranță 500 de euro. Am făcut cunoștință prima oară cu ușurimea corpului de magneziu, de învârtit nu vă mai zic ce senzații am avut, clar a fost dragoste la prima manivelă. Și am tot învârtit la ea de fiecare dată când mă duceam în showroomul Arrow, la acea vreme în Crângași. Era singura pe stoc, m-am împrumutat de bani și am luat-o, o mică avere.

DIN DELTĂ ÎN SUEDIA

Timp de 10 ani această mulinetă a fost prezentă în toate partidele mele de pescuit, mai puțin la clean și păstrăv – ba nu, stai, am pescuit și la păstrăv de mare în Norvegia cu ea. Datorită greutății reduse, Daiwa Steez se potrivea perfect pe orice lansetă aș fi pus-o. Șalău, știucă, biban, bass, păstrăv de mare, pălămidă, crap (accidental) – fără exagerare, această mulinetă are câteva sute de pești și partide la activ în România, Spania, Italia, Suedia, Norvegia, Portugalia, Kazahstan și alte țări prin care am pescuit. Fiind întotdeauna prima opțiune indiferent de specia vizată. Cum spuneam și mai sus, nu am întreținut-o, nu am menajat- o, nu am desfăcut-o niciodată. După primii ani a început să fâșâie, cum fâșaie cam toate mulinetele Daiwa, nimic deranjant pentru mine, altfel nu s-a modificat nimic în felul în care se comportă în pescuit sau, cel puțin, așa mi s-a părut mie.

STEEZ DECI EXIST

Nu o să vă mai povestesc prea multe despre această mulinetă, pentru că totul ar fi la superlativ, vă mai spun doar că singura mulineta care s-a apropiat de calitățile ei este o altă Daiwa, Exist de această dată, Hyper Custom. Revenind la povestea ei, acum vreo doi ani i-am pierdut un capac din fund care avea și un rol de baie de ulei, am observat târziu asta, probabil după două-trei partide când mulineta începuse să meargă mai greoi. Am mai folosit-o și după aceea doar în câteva partide de știucă, era singura mulinetă care se potrivea perfect cu o lansetă Daiwa Tournament AGS 2,40 m, până când am intrat în posesia Exist-ului. Acum putea să intre la revizie, unde? La Mulinete WordPress, Eduard Czika aka Edy Curiosul.

PIMP MY REEL

De-a lungul a 10 ani nu am desfăcut aceasta mulinetă decât o singură dată. Nu am desfăcut-o eu, personal, l-am rugat pe Adi, șeful de service de la firma Arrow, să îmi curețe antireturul în regim de maximă urgență, adică pe loc. Urma să plec în jumătate de oră în Delta Dunării la un concurs, aveam nevoie de mulinetă în parametri optimi. O mare parte din mulinetele Daiwa au această problemă la frig, li se blochează antireturul.

MULINETE WORDPRESS

L-am contactat pe Eduard, i-am spus spăsit povestea pe scurt și că aș vrea să o recondiționez la forma ei de altădată. Mi-a răspuns afirmativ, a desfăcut-o, mi-a trimis câteva poze cu părțile afectate de vreme și indiferentă. Distracția a costat aproximativ 764 de lei, dar a meritat fiecare leuț, she’s back!

Postat de pe 11 Apr 2018, in categoria PPT GEAR, SPOT. Poti urmari raspunsurile la aceasta postare prin RSS. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.